Tulevia tapahtumia maalis-huhtikuussa 2024

Tapio Parkkinen 1000px
Muistelut • Näyttelyt

MUISTELUILTA 18.3.2024 KOMEDIATEATTERILLA

Tamperelaiset teatterinystävät ovat tottuneet näkemään Tapio Parkkisen haastattelemassa näyttelijöitä ja ohjaajia ja muistelemassa uraansa. Mutta tällä kertaa osat ovat kääntyneet. Muisteluillan päävieras on Tapio Parkkinen itse, jonka pitkää ja laajaa uraa käydään läpi 18.3.2024 kello 19 alkaen Tampereen Komediateatterissa. Haastattelijana toimii Parkkisen opiskelukaveri ja työtoveri Heikki Nousiainen. Parkkinen on ohjannut uransa aikana kymmeniä, ellei satoja näytelmiä, elokuvia ja tv-ohjelmia, kiertueita sekä toiminut teatterinjohtajana.

NÄYTTELIJÄT SODASSA -NÄYTTELY NYT AVATTU

Tampereen Teatterimuseo ry:n näyttely Näyttelijät sodassa on avattu Tampereen Suomalaisella Klubilla osoitteessa Puutarhakatu 13. Materiaalin on koonnut Seppo Mäki, ja se kertoo kuvin ja tarinoin suomalaisten näyttelijöiden + muiden teatterialan ammattilaisten rintamakokemuksista sekä rintamateattereiden toiminnasta. Näyttelyyn on vapaa pääsy ravintolan aukioloaikoina kolmannessa kerroksessa. Näyttely on avoinna 4.4.2024 saakka, ja tilauksesta siihen voi saada opastuksen joinakin päivinä.

Seppo Mäki opastamassa 1000px

Ahaa Teatterin ensimmäinen toimintavuosi